HTML

Szorongás

2009.09.12. 06:15 Csodabogár

Megint elkapott a szorongás teljes erővel. Ezt most ki kell birrni, mert ha bekapok valami szorongásgátlót akkor elalszom állva.

Feltehetően gyerekkoromban kellett volna kikezeltetni belőlem ezt az egészet, de akkoriban még nem volt divat. Ha jól emlékszem 10 éves koromban kezdődött. Ostrom után, apám állandóan uton volt, szervezte a bányászélelmezést.

Akkoriban nem volt veszélytelen autóval uton lenni. Orosz katonák garázdálkodtak az utakon és egy autó ritka jószág ergo nagy kincs volt. Apu elment és rendszerint csak napok múlva került elő. Nekünk volt telefonunk, de nem volt honnan telefonálni. A Tiszán nem volt híd, jégzajláskor nem járt a komp. Szóval volt elég sok bizonytalanság a hazatérés idejét illetően. De mikor már esedékes volt, én álltam az ablakban görcsösen összeszorított ököllel és lestem. Ha nem jött, éjszaka alvás helyett füleltem, hogy jön-e.

Aztán elmultak ezek az idők és a szorongás is átmenetileg. Mert pártunk és államunk gondoskodott róla, hogy nehogy felejtsem az érzést. Eljötttek az ötvenes évek, amikor az utácról szedték össze anyámat apámat. Hazamentem az iskolából és csak a kétségbeesett nagymamát találtam otthon, aki tudta, hogy a szülöknek már otthon kellene lenni. Késő este jöttek. Beható vallatáson kívűl más nem történt, de az eset mégegyszer megismétlődütt, csak apámmal, ami elég ok volt arra. hogy megint kitartóan szorongjak ha nem volt mindenki időben otthon.

Ez is elmult és aránylag hosszú nyugodt korszak következett. De aztán jött anyám betegége és én 4 éven át szorongtam, hogy mi lesz apámmal ha meghal. Persze megoldódott, de a 4 év ott lesett mögöttem.

Megint nyugalom volt aztán elég hosszan, mig nem betegedett meg az én teljesen egészséges fiatal férjem. Hogy tudtam túlélni még ma sem értem.

Aztán jött N. aki szintén nagyon egészséges volt. Majd ő is beteg lett. Két műtét és egy megkezdett chemoterápia, szintén megtette nálam a hatását.

Most B. van egy bagatell dologgal 1 éjszakára kórházban és én fizikailag rosszul vagyok. Be akarom fejezni, nem akarok többet szorongani, előtte szeretnék meghalni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://73evem.blog.hu/api/trackback/id/tr261376523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása